Tvätta och diska

Att tvätta är kul, och att hänga upp tvätten går också men varför är det så fasansfullt svårt att få in den torra tvätten vikt, och undan i skåp och lådor?

Just nu är maskinen ful av tvätt att hänga upp på tork, och det får jag alldeles snart gjort, sedan hänger tvätten där i dagar eller tills någon behöver dem och som tur är för mig tar dem direkt ifrån torkstället så jag slipper sorteringen.

Att diska är kul!

Att plaska med vatten, att fylla diskmaskinen går också men att tömma diskmaskinen eller att tömma torkstället med de torra, ren diskade tallrikarna, besticken och glasen är en omöjlighet. Och att ställa in dem på sina respektive platser i skåp och lådor orkar jag bara inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0