Livet är bättre

Jag undrar varför det alltid är de dagar man mår som sämst som man skriver av sig?? Varför skriver ingen då de är glada, mår bra och livet leker?

Det har varit väldigt tyst hät i min blogg nu länge, jätte länge och under tiden har en hel del hänt. Fastän dagen är gråmulen och det blåser mår jag bra, jag är glad och nöjd fastän jag har ont i ryggen såsom varje dag...igår läste dag igenom en massa fina kommentarer i gästboken som jag fått under den tid bloggen legat nere, eller jag ens kommit ihåg att jag har mina hemsidor om adhd och aspergers. Jag belv återigen påmind om att det finns ett behov av att mina sidor finns till och på kvällen kom jag plötsligt på  några saker som kunde vara bra och lägga till där.

Adhd beror på att man har för lite mängder av signalsubstansen dopamin, det är detta som adhdmedicinerna hjälper med, att hålla dopamin nivån uppe. Men det finns också andra saker som ökar på dopaminet, och nu menar jag inte att man skall använda sig av dessa istf mediciner, men man kan ha dem som hjälpmedel de dagar som man är nere.

Här några saker som medicinskt bevisats ha ökande effekt på dopaminet; solljus, grönt te, sex, motion, musik man tycker om coh att sjunga själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0