Allt går fel idag

Vissa dagar går allt rent ut sagt åt helvete, som idag.

Flyttat in i ny lägenhet, och nästan skållade mig själv i duschen eftersom spärren för varmvattner inte funkar som den ska. Det är ställt i fel läge och för varmt vatten kommer ur slangen och vet man inte om det, vilket jag som ny i lägenheten inte gjorde, om bränner man sig...

Sedan satte jag på tvättmaskinen, och vips så var det vatten som svämmade över handfatskanten ner i kattlådan eftersom det var stopp i avloppet, vilket jag inte kunde veta om. Man förutsätter ju att man flyttar in i en lägenhet och allting skall funka som ska och det är tänkt. Resultat, grå sörja svämmade över hela badrumsgolvet, klafs, klafs kattsand blandat med avloppsvattnet ifrån tvättmaskinen...katten tyckte i alla fall att det var kul.

Elementet i vardagsrummet blir inte varmt, så nu sitter jag här och väntar på fastighetskötaren som kommer när han kommer. Vicevärden tyckte att jag själv borde sörja för att ventilera elementet (?!?) har aldrig hört talas om att man själv borde göra något sådant...

Och det är glappkontakt i lampan i köksfläkten, den slocknar och tänds såsom den själv behagar och just då jag lagar mat...och jag brände givetvis mig på stekflottet som stänkte...lite till så blir jag tokig!!!

Kommentarer
Postat av: Buddha

Men herregud! Det där skall väl inte få förekomma! Då man flyttar in skall man vara upplyst om alla fel, och ha accepterat det när kontrakt skrivs, det skall stå med! Annars måste värden ordna det! Tycker definitivt att klagomål är på sin plats!

2009-11-06 @ 18:12:31
URL: http://sbuddha.blogg.se/
Postat av: adhdas

nej visst skall det inte vara så, men alla gör fel och glömmer...men det verkar bara som om det alltid är jag som drabbas av alla dessa andras fel och missar...visst har jag klagat men vad hjälper det egentligen sedan, efteråt? jag menar, jag får ju inget skadestånd eller så på grund av de här.

2009-11-11 @ 11:57:07
URL: http://adhdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0