Vänner efter skilsmässa?

Vilket är bättre, alltså känns bättre, att göra slut med någon eller att någon gör slut med en??

Inget av alternativen är i alla fall kul, men att göra slut kanske är bättre på så sätt att man har tagit ett beslut och vet vad man vill, i alla fall förhoppningsvis vet vad man vill, men för den andre kommer det alltid som en chock.  Coh båda fallen känns lika illa.

Först kommer chocken, sen kommer förnekelsen, efter det depressionen och sedan kommer ilskan! Just nu är vi i fas 2, han hoppas fortfarande att vi skall kunna fortsätta att bi ihop, han hoppas så innerligt att det gör ont. jag tycker så syd om honom, och det om något är inte att bygga vidare ett förhållande på, ömkan. Han har varit min allra bästa och närmaste vän så länge, och nu på sätt och vis så slänger jag honom och vår vänskap på sophögen, bara så där.

Visst pratar man alltid om att man skall vara vänner efteråt, men så fort en ny respektive kommer med i bilden så blir det bara fel. Jag har bara två fd som jag har sporadisk kontakt med, och varken den ena eller den andra låter sin fru7flickvän veta om det. Varför kan man inte vara vänner efteråt så att den nya vet det?

Kan man kräva av sin nya att han skall acceptera min fd som vän?!?

Efter att mitt förra förhållande tog slut lovade jag mig själv att jag inte skulle tillåta någon att säga hur jag skulle vara eller inte vara, att han fick acceptera mig precis som jag är, och det gjorde han med alla fel och brister. Och det skall den nya som en dag kommer in i mitt liv också så göra, och dessutom att jag är vän med mitt ex.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0