Flyttar men när?

Vi har nu bestämt oss för att vi skall ta lägenheten vi var och tittade på. Och jag hoppas innerligt att det går att på något sätt få kortat ner uppsägningstiden, att vi kan bli av med den här lägenheten lite tidigare. Jag har inte råd med att betala två hyror, och min ex-sambo, han har ju hittils inte betalat hyran såsom han lovat, så knappast har han råd med att ensam bo kvar till nyåret. Men att bo kvar här i sex veckor till, det ser jag inte som ett alternativ, det är inget liv. Att hela tiden trippa på tå och försöka vara som om man inte var här, att inte kunna göra något man vill...
Jag skall iväg nu i helgen som kommer, och då sa min sambo att han kan passa på att träffa sin son då, eftersom jag ändå inte är hemma. Vad f*n?

Är han hemma för att han vill vara tillsamman med mig? Varför, vi skall ju skiljas, flytta isär? Krävs det att jag är elak och ljuger att jag träffat någon annan för att han skall fatta? Han pussar mig godmorgon varje morgon än idag, fastän jag pratat med honom om det, att vi inte kan fortsätta som om ingenting hänt, att vi flyttar isär och inte är ihop längre. Nu har han åtmistone inte velat ha sex sedan jag sa nej häromdagen. Om det här sammanboendet fortsätter lite till, en si så där sex veckor till, tja då kan jag garantera att vi inte är kompisar längre. Men kanske är det meningen?
Kanske kan man inte skiljas som vänner utan måste bråka?

Dotterns pappa åtalades för ett tag sedan för mordförsök och han fick nu igår sin villkorliga dom. Inget i det för sig, men att han berättade för sin dotter att han lagt ut si och så många hundra tusen på advokatarvode och knappast någonsin betalat något underhåll för henne, tja det stack mig i ögat ganska så illa!

Asperger som dottern också är, fattar hon inte riktigt vad pengar är, och speciellt stora summor, och hon hade inte en tanke på att kanske några pengar då och då borde ha kommit för hennes eget välbefinnande och framför allt glädje. När jag frågade henne om det så ryckte hon bara på axlarna och sa att jag ju får pengar i underhåll någonstans ifrån.

Helt rätt, men om hennes pappa har sådana summor undanstoppade någonstans att lägga ut på arvoden till jurister, borde det också finnas lite till henne. Och uppenbarligen borde det vara lite mer än "minimi underhållet", dvs bidragsförskottet ifrån Försäkringskassan.

Det krävdes nästan två decennier för att mina misstankar skulle bekräftas, jag har hela tiden mistänkt att han har pengar undanstoppade någonstans. Men det är svårare att bevisa om det som vanligt nominellt är i någon annas namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0