Skaparångest

Så nu har jag då äntligen fått tag på denna omtalade portmonnä, och sitter här med den och har precis plockad isär den i dess beståndsdelar.

Guldfärgad metallbygel, portmonnä och fodertyg isär sprättade och losstagna. Så nu har jag ingen ursäkt, bara att sätta igång med att göra en ny men se, det var inte så lätt det i alla fall. Jag har bara nu ingen lust med det!
Nytt tyg finns, tråd att brodera med, nytt fodertyg att sy i den och bygeln går att använda till den nya. Men jag kan inte, jag vill inte, fast jag vill.

Jag har ett akut behov att göra något idag, dvs säga att skapa något men det jag har lovat att jag skall göra eller sådant som jag måste göra har jag ingen lust med så här sitter jag med ångest för att jag vill göra någonting och inte vet vad, och mer ångest för att jag inte vill göra det jag borde eller har lovat.

Och hela dagen går åter igen åt till att försöka att undvika att göra något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0