Nygammal hobby

Årets influensa har varit mycket seg och långvarig, just precis som man känner sig lite bättre så kommer det igång igen. När man blivit lite bättre så verkar det som om det hela börjar ifrån början, eller kanske det nu redan är en ny influensa jag har fått? Hur jag skulle ha kunnat få den när jag redan varit sjuk hemma i två veckor vet jag inte, men det kan ju vara möjligt. Allt är möjligt.

Det har varit extra jobbigt att ha feber nu när det har varit så varmt, svetten bara lackar ur en och man mår extra tjockt. Att ligga i sängen och läsa har varit min favorit syssla nu men man orkar ju inte göra det så länge. Att glo på tv varit favorit sysselsättningen nummer två men det tröttnar man också på till slut och alla filmer som bara tar upp en massa onödig plats i hyllan har man ju redan sett ett antal miljoner gånger.

Min räddning har varit att brodera. Jag höll på med det ganska så mycket i min ungdom, började på syslöjden i skolan och fortsatte hemma. Som tur är, är jag en samlare och kastar sällan bort något, det kan ju vara bra att ha en dag, så jag hade en del material hemma att börja med och det blev en liten mössa med ett keltiskt knopmönster på. Och nästa projekt är att restaurera en portmonnä som jag broderade till min mamma på högstadiet och som slitits ut av årtiondes flitigt användande. Att det inte blir en lilafärgad ros som det från början var det är säkert. Min mamma kommer att få en helt ny unik design portmonnä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0