Plus minus blir alltid minus


Tråkigt att vissa gör sitt, det som de skall och betalar sitt underhåll såsom är bestämt men sedan andra som dotterns pappa inte gör det.

Min sambo har ett välbetalt jobb om inte mycket välbetald jobb, men han har två söner ifrån ett tidigare förhållande som han betalar underhåll får fastän han aldrig ens får se dem. Först var det för att mamman inte ville att de skulle träffas och jag är den onda häxan som tog hennes barns pappa ifrån dem och det har hon fått i deras skalle med besked under åren. Snacka om hjärntvätt. Fortfarande efter åtta år orkar hon hålla på med samma gamla visa, och jag är fortfarande roten till allt det onda som hänt dem.

Hon skyllde det på mig att deras förhållande sprack glömmandes att det var hon som var ute och svirade i tid och otid med flera män, men, men det var nu inte det jag skulle blogga om den här gången, utan om pengar. Min sambo betalar alltså månatligt underhåll eller bidragsförskott eller vad det nu igen kallas. I alla fall får jag det samma ifrån Försäkringskassan eftersom min ex-make inte betalar något underhåll för sin dotter, aldrig har gjort heller. I alla fall, så har min sambo dessutom varit arbetslös vid ett tidigare tillfälle, då han fortfarande bodde ihop med sin ex, och han har skulder på sitt underhåll ifrån den tiden som han betalar av till Kronofogden. Ibland undrar jag egentligen varför vi är ihop, allt är bra mellan oss, vi prata om allting, bråkar aldrig, (jo förresten en gång då bråkade vi, men det är en annan historia som jag berättar vid ett bättre tillfälle) har gemensamma intressen och trivs ihop både kroppsligt och mentalt. Han har en underbar humor och vi skrattar mycket tillsammans, men han har verkligen ställt till det för sig ekonomiskt och det har vi nu allihop lidit av sedan vi flyttade ihop för 8 år sedan.

Tänk att jag varit ihop med en och samma man i 8 år, det är världsrekord! Det verkar som om jag aldrig kommer till skott idag utan det bara dyker upp en massa sidospår hela tiden. Kanske borde jag lägga av för dagen och göra ett nytt försök en annan dag?!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0