Uppsvullen

Två saker som alla kvinnor förr eller senare måste ta sig en funderare på är bh givetvis på beroende på storlek och bindor vid mens. Det här är två saker som jag ständigt har problem med och båda saker sammafaller ofta då givetvis vid mens, då livet i sig redan är så där lagom uschligt utan några som helst ytterligare komplikationer.

Mina bröst, som jag inte är så vidare förtjust i vanliga fall heller, de svullnar veckan före mens och blir än värre att ha att göra med. Inte bara brösten blir större utan hela jag smalar på mig vätska, vilket är helt naturligt eftersom det är vätska som man förlorar med menstruationen. Men att de bh:ar som i vanliga fall är lagom blir för små för en veckas tid, och brösten ramlar ur, eller att jeansen klämmer åt om magen och man får en valk som på ett äckligt sätt bullar sig och väller ut över byxkanten, det är så tråkigt, och jobbigt. Och sedan till råga på allt, jag kan inte få mina bindor på rätt plats i trosorna. Vilket jag tycker är udda, om man nu som jag haft sin mens i snart 3 decennier, tja då borde man väl ha fått kläm på det hela?!?

I grund och botten är jag mycket nöjd med att ha fötts som kvinna, jag tyckte om att vara gravid, jag mådde nog som bäst då och lite synd är det att det inte blev flera graviditeter, men jag hade kanske inte orkat med fler än ett barn med adhd och asperger, så där blev det nog lagom i alla fall. Jag tycker också om att få uppskattande blickar ifrån män, och jag vet att de tycker om bröst, men jag kan inte komma över det, jag tycker fortfarande inte om dem. Även om jag trivdes med att amma, men nu är de bara lealösa, onödiga bihang som man måste stoppa in i stöd för att de inte skall vara för mycket i vägen hela tiden.

Och sedan klagar killar på att det är så jobbigt att raka sig varje dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0