Tyst ensamhet

Känslan av lugn och ro är kvar, fastän jag nu börjat känna stress för att få saker och ting i ordning för julen.
En del saker som retar mig att jag glömde i flytten, såsom att ta bort de små metallbitar som håller bokhyllans hyllor på plats, och som många ev försvann i flytten. Eller att jag inte har pengar att köpa krokar att hänga upp tavlorna med, men huvudsaken är ju att vi har att äta, det har vi, men med näppe.

Hur jag skall hinna få ihop julen, när jag inte får pengar förrän den 24 december, det vet jag inte. Inte bara maten som skall införskaffas utan alla presenter som jag skulle köpa, och jag har inga julklappspengar att ge till dottern heller. Så jag har väl inte varit tillräckligt snäll för att få några julklappar i år enligt tomten.

Ex var här första fredagskvällen efter vi flyttat isär och passade på att installera diskmaskinen, men eftersom han glömt skruvdragaren hemma hos sig, så blev inte diskamskinen fatgjord ordentligt så nu niger den skrällande med porslinet när man öppnar luckan. Jag hade varit fullt kapabel att installera maskinen själv, det var skruvdragaren jag väntade på att få tills låns, eller att han hade använt. Nu blev det som det blev. Sedan dess har han bara ringt en gång, och kom förbi som hastigast i lördags för att ta sig en tupplur i min säng.

Ja, han var här, hade egentligen ingen riktigt orsak att komma enligt vad jag kan så här efteråt se, förutom tuppluren och kanske för att träffa katten då. Och bråttom hade han sedan att komma iväg efteråt, skulle träffa några kompisar.
men jag trivs här hemma, ensam.

Får väl se hur länge det håller, innan jag börjar klättra på väggarna och desperat leta efter sällskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0