Anonymitet

Här sitter jag i  min trygga lilla värld och har ingen aning om något. Ja, så verkar det i alla fall efter att ha sett på "Efter tio" igår på tv om Web-mobbning... Kanske är inte tillräckligt många intresserade av att läsa mina spånerier så att jag personligen varken har råkat ut eller ens hört talas att någon annan råkat ut för det.

Men visst är det något som är svenskt, att "prata skit bakom ryggen" på någon men aldrig rakt ut till personen ifråga, mycket tryggare att hela tiden få vara anonym. Och då jag själv, varför skriver jag inte ut mitt namn på nätet för alla att läsa?!? Jo just av den orsaken, jag vill behålla mitt privatliv, och jag har ingen som helst vilja att skada mina nära och kära, familjen, släkten och vänner med det förtal som förmodligen skulle uppstå av att bli offentlig...så jag väljer att tills vidare vara anonym och det endast av min egen egoistiska självbevarelsedrift.

Kommentarer
Postat av: Buddha

Jag tror att det är så jag tänker kanske. Bara att jag själv inte kunnat sätta ord på det :)

2009-11-11 @ 22:18:51
URL: http://sbuddha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0