Skrammelburken är nästan tom

Vi har en burk, egentligen en liten lerkruka som jag en gång själv gjort som vi samlar allt löst skrammel i, det vill säga alla de slantar som man vill bli av med så man slipper bära omkring på dem.

Man glömmer ju alltid i alla fall betala med dem, och det blir så pinsamt att sen betala med bara enkronor, så de sparas i skrammelburken för att en dag sättas in på mitt konto. Burken står på köksbänken och i vanliga fall så har jag ingen aning om hur mycket pengar som det är i den, men just nu vet jag att det finns för lite. Dvs mindre än vad jag har lagt i den. men på sistone har den försvunnit pengar ur den…

Men vem snor dem ?!? Sambons söner har inte varit och hälsat på mer än en gång i år, umgänget har inte alls fungerat för dem fastän de bor i samma stad. De vill bara inte, inte för att jag klagar, jag är bara nöjd och glad att jag slipper gömma mina ”dyrgripar” dvs sådant som skulle kunna krängas för att få kontanter, ifrån deras giriga tjuvande små fingrar, jag slipper fundera ut mat som jag lagar och som de sedan oftast inte äter i alla fall.

Men vem tömmer då nu burken på slantar?

Jag har inte tagit något, och min sambo tvivlar jag på om han nu inte har någon plan om att flytta isär och behöver en orsak, vilket jag inte tror så då återstår det bara att jag själv går i sömnen, de få timmar jag lyckas med att sova eller så är det min dotter som gör det.

Tja, varför snor man något? För spänningen kanske, vilket jag inte fattar, av nöd, vilket då borde utesluta min dotter eftersom hon får allt som behövs hemma, veckopeng inkluderad och hon tjänade egna pengar så sitt sommarjobb. Hon får och har mest pengar i hela hushållet. Så varför då?!?

Och den dagen jag på riktigt skulle behöva de pengarna, så finns de inte där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0