Ångest och migrän

Tja, beror nu min sömnlöshet på mitt försök med att vakna tidigare och därmed vara mer kreativ och få mer gjort under dagarna, eller är det bara min vanliga periodiska sömnlöshet som gjort sig gällande?
Oron för att inte kunna somna gör i alla fall inte insomnandet lättare.

I natt somnade jag någon gång efter tre och vaknade vid åtta med migrän. Var nu migränen ett resultat av att jag spänner mig för sovandet, eller för mötet jag skulle vara på idag? Mötet som jag var tvungen att återställa för migränen.

Ångest och migrän är i alla fall inte den trevligaste kombinationen man kan ha, och den hade jag fortfarande hittils inte haft nöjet att uppleva. Migrän tabletten jag tog direkt jag hade vaknat och steg upp, gjorde visserligen att värken minskade, men inte att den gick över. Konstigt förresten, de gånger jag trott mig ha migrän och så att säga av misstag, eller pga fel diagnosticering av min huvudvärk, tagit medicinen har jag inga biverkningar, men de gånger jag har riktig migrän så sätter de in.

Summa summarum av tre veckors försöket, i natt fem timmars sömn.

Kommentarer
Postat av: ad hd as

Hej , har du provat melatonin någon gång ?

Om inte så vore det kanske en bra idé.

2008-11-05 @ 19:59:59
Postat av: AdhdAS

Jodå, använder melatonin. Ibland fungerar det, andra dagar gör det inge som helst skillnad. Vissa nätter ligger jag bara sömnlös, och det speciellt då jag skall göra något dagen efter och ligger och oroar mig för att vakna på morgonen.

2008-11-06 @ 12:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0