Fruktansvärt ont i huvudet

Fruktansvärd migrän, nu igen.
Efter graviditeten har det varit mycket lugnare på migrän fronten men nu har det blivit värre och de säger att när man kommer i klimakteriet så förvärras migränen ofat för att sedan helt klinga av. Jag skulle kunna ge vad som helst för att bli av med den här migränen, och jag är inte i den åldern ännu att det är normalt med menopausen.

Min mens hoppade över 71 dagar i våras, i samband med att min pappa dog och eftersom jag då möjligen kunda vara gravid gjordes det ett graviditetstest, och dessutom alla möjliga könssjukdomar kollades också. Har man använt kondom och mensen hoppar över, ja då kan man ju ha dragit på sig något än mer obehagligt.
Inget roligt besök till labbet, sköterskan drog i sitt sinne på tjocka gummi-handskar som räckte upp till armhålorna, hon pratade till mig som om jag hade varit pestsmittad.

Och sedan så var det inget, ingen smitta och inte heller var jag gravid, men min doktor konstaterade att jag troligen fysiskt reagerade på pappas död och att mensen hoppade över...men tidigt klimakterium uteslöts inte. Så mensen har blivit lite annorlunda än förr, PMS:en blivit mildare jag är inte lika grinig längre (vilket för övrigt också Concerta hjälp mot) men mer oregelbundna mellanrun och blödningstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0