Var och varför?

Att kunna stirra in i någons hem är ganska läskigt, jag menar allt det jag kan se hemma hos dem kan de också se hemma hos oss, och nu när jag flyttat så har jag funderat ännu mer på saken eftersom jag bara har bott dryga året så här.

En manlig granne (med familj) tvärs över gården tillbringar mycket stor del av sin tid ute på balkongen och röker. Inget konstigt med det, men när och om det händer något som tilldrar hans intresse så röker han mer och blir så kvar på balkongen länge, ibland tror jag att han skall trilla av balkongen när han riktigt stirrar. Det verkar som om han antingen är arbetslös eller så är han sjukpensionär, vilket i sig inte har med saken att göra, men han är alltid hemma i alla fall alla de gånger jag tittar ut åt det hållet, och eftersom jag ser det ifråm mitt köksfönster så är det ofta, flera gånger om dagen. Barnen har en lekplats på gården och det händer givetvis saker titt som tätt vilket väcker hans intresse. Och eftersom jag vet att han gillar att titta så har jag alltid dragit för gardinerna i köket när jag lagar mat eller bakar, för att slippa insyn i mitt privatliv.

I somras så märkte jag att hans festade ganska så ofta, och mycket, det var inte en vacker syn alla gånger på deras balkong, svullen buk som dolde de ytte-pytte små kalsongerna. Han verkar sitta i timmar och prata för sig själv, först var det bara när har uppenbarlien var ensam hemma utan fru och barnen, och sedan blev det allt oftare för att, åtmistone såg det ut som, varje dag.

Vad är det jag skriver om egentligen?!?

Till saken hör att dessa grannar lägger sig ovanlig tidigt, mörklägger sin lägenhet redan vid nio tiden på kvällen och alla gardinerna är fördragna, och de är fråndragna redan vid sex tiden på morgonen. Jag vet, för jag sover oregelbundet, okay, inte vet jag ved de gör alla dagar, men jag ser i alla fall ett mönster.

Sen en dag, ingen mörkläggning, det verkade som om det målades väggar och byttes till nya gardiner, mer kvinnliga garnider med volanger och ljusa färger...och så en dag kom jag på det, gubben på balkongen var borta!!! Jag kom på att han inte hade varit där säkert på flera dagar, veckor kanske, ingen mörkläggning längre, ljuset var tänt till långt in på natten. Gubben var borta i minst en månad tills han kom tillbaka, och allt blev som vanligt igen.

Så nu kan man spekulera om var han var, och varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0