Dans på rosor

Åkte in till stan igår och vem stod inte på en busshållplast med sin pojkvän och rökte om inte min egen kära lilla dotter?!?
Skulle inte hon vara i skolan??? Så jag ringde till hemmet där hon för närvarande bor och frågade. Jodå, hon skulle vara i skolan...vilket hon ju bevisligen inte var eftersom jag precis sett henne.

På kvällen ringde dottern själv och frågade efter mitt exs telefonnummer, vilket ju var bra eftersom han ju var hennes styvfar i så många år, och fårmodligen är henne närmare än hennes egen far. Sen vad som händer det får framtiden visa, men jag tycker att det hade varit bra om de kunde hålla kontakten med varandra. I alla fall, så dottern var så jävla förbannad på mig för att jag hade tjallat om hennes skolkande ifrån skolan.
Förlåt?!?

Jag är hennes mamma, och jag har ensam vårdnaden om henne, och där hon bor har de bara hand om henne för att jag inte orkar, och för att hon inte vill bo hemma längre. Hon har inte fattat att allt de bestämmer har de frågat mig om i förhand om ifall det passar mig, de har i stort sett precis samma regler som vi har haft hela tiden här hemma enda undantaget är att hemgångstiderna är lite tidigare än vi haft. Så nu är det frågan om hur det blir med hennes boende eftersom hon skiter i alla regler och ljuger konstant om allting så kan man ju inte lita på henne. I värsta fall blir det någon anstalt liknande istället för det friare som vi ifrån början hade planerat.

Och hem kan hon inte komma, om hon gör det så dödar vi all omtanke och kärlek emellan oss för all framtid med allt bråk!

Jag håller på att packa, skall åka till fjällen med min nya herrbekanta. Han har en stuga varje år med sina kompisar. Kul att det verkligen blir av, jag har inte haft möjlighet att åka skidor på så många år, så jag ser verkligen fram emot det. En hel vecka med nedförsåkning, after-ski och allt annat vad det innebär. Mamma är helt utom sig på grund av att jag skall åka bort med en kille som jag träffade för en vecka sen, hon vet inte vilket ben hon skall stå på. Herre Gud, jag är ju en stor flicka och hade han velat mig illa, ja då hade han redan passat på i lördags!

Vi var på en mycket trevlig middag och fortsatte till en bar i närheten där han bor där vi pratade och pratade, drack vin och fortsatte hem till honom. Inte för att ha sex utan för att prata, och sova ihop. Och hur det nu blev så hade min mens börjat lite tidigare än vanligt, så det har inte ens kunnat bli någon sex. Vi har sovit ihop sedan i lördags förutom igår då vi båda har tvättat kläder och förberett resan vi skall ut på imorgon. Vad underbart det är att få känna sig som en vacker, åtråvärd kvinna igen. Det är det man saknar i gamla förhållanden, uppvaktandet och spänningen...

Så mitt liv fortsätter i samma tudelade känsla, oro för dottern som försöker sabba sitt liv, och en spirande liten romans.
Jag kan bara konstatera att livet är som en dans på rosor, och det gör ont att stiga på taggarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0