Jag har gett upp

Så just nu är det mer eller midre stiltje igen, inte helt svart, tomt och spegelblankt utan oroande nog endast lite pytte små krusningar på ytan. Detta har nu pågått ganska så länge, ett tag låg jag bara på sängen helt apatiskt, ungefär en veckas tid och egentligen är det inte ens att undra på, om man vet vad som hände.

Min kära sambo sket i att betala hyran.
Och sa ingenting till mig.

Vi har en deal, jag betalar i princip allt annat och han står för hyran fastän lägenheten står på mig.
Det som nu är det tråkiga är, att det inte är första gången har gör det!

Nu i år är det bara en hyra det handlar om, förra sommaren var det två hyror han låg efter med, och då var jag färdig att flytta isär men bekväm som jag är av mig, tänkte jag till slut att vi kan ju försäka på nytt, man kan ju göras bort dig en gång. Eller kan man det?

Men nu när det blivit en vana, och jag inte får någon förklaring till vad som var viktigare än hyran, så vill jag inte längre och nu ligger jag här på sängbotten och är helt apatisk. Orkar inget, vill inget, jag bara är så deppig!!! Mitt längsta och bästa förhållande, förutom att vi aldrig haft några pengar och tvingats leva på socialbidrag av och till, för att jag älskat honom så mycket och försakat en massa som jag annars kunde ha fått själv eller kunnat ge åt min dotter. Allt helt förgäves, allt rakt ner i brunnen av hans obetalda skulder av underhållsbidrag hos Kronofogden och de underhållsbidrag han betalar för närvarande.

Nej nu får det vara slut, jag orkar inte längre med honom. Men hur skall jag nu få tag på ny lägenhet snabbt till bara oss två flickor, skaffa flytthjälp och göra slut med honom och det helst på ett snyggt sätt.

Hur förklarar man för någon som älskar en, han säger sig åtminstone älska mig men jag tvivlar på det eftersom han inte sköter sina åtaganden, att man tröttnat? Att man inte vill, inte kan???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0