Än mer ångest

Ångest, ångest, finns det inget annat i hela mitt liv just nu?!?
Jag verkar inte ha några andra känslor mer än ångest just nu. Jag har mer eller midre ångest men är nästan aldrig utan att känna av min ångest på ett eller annat sätt.

Varför skall det vara så svårt att kunna se det bra med att lämna något gammalt och kanske inte så bra bakom sig och ta emot något vackert och mycket bättre med vidöppna armar? Är vi alltid så rädda för allt nytt som vi inte vet något om?!

Jag har ingen aning om vad som händer efter att vi flyttat isär, jag vet inte om det alls blir något bättre, eller om det bara blir än värre, allting. Jag vet inte heller om jag kommer att ångra mig, och det sedan ä'r för sent att gå tillbaka och börja om på nytt...
men jag är så jävla trött på att ha ångest!

Vi har inte hittat nån ny lägenhet än, den gamla är uppsagd och vi skall vara ute sista oktober, har inte packat något ännu och det känns bara så jobbigt med den förlamande ångesten som hela tiden sveper sig omkring mig som svarta dimslöjor. Så därför får jag inget gjort heller fastän jag kanske kunde åtminstone packa lite, eller göra mig av med onödiga grejor. Slänga sånt som inte kan användas eller komma till någon nytta och sälja sånt som kan säljas, ge bort annat och skänka till loppis...men inget blir gjort just nu.

Jag har bara än mer ångest än förut!

Kommentarer
Postat av: Sussanne

Åh, vad jobbigt du verkar ha det just nu. Har själv varit i samma sits som du för många år sen. Jag hoppas att allt ordnar sig. Kram.

2008-09-29 @ 14:18:10
URL: http://trollrummet.wordpress.com/
Postat av: AdhdAS

Jodå, ångesten kommer och den går. Upptäckte precis att jag just nu verkar ha en mindre period av ångesten.

Ganska positivt faktiskt, att upptäcka det, men man ser ju det aldrig när ångesten sätter in, då är allt bara ett stort träsk av elände.

2008-11-06 @ 12:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0