Surrar i huvudet


Har någon tänkt på att det surrar på olika sätt i huvudet vid olika tillfällen? Surrar det ens i huvudet på andra än mig?!? I vanliga fall har jag ett helt annat surr i huvudet än då jag tar Concerta, som jag äter för mina koncentrationssvårigheter. Surrandet ändrar ljud ifrån det sk grundsurrandet som alltid finns i hjärnan.

Nu är det så att jag också har tinnitus, dvs det surrar och susar i mina öron mer eller mindre hela tiden, men det är inte det jag menar utan grundsurrandet inne i hjärnan.

Visst märker jag det också i hur hjärnverksamheten ändras med medicin eller utan den, men andra faktorer påverkar det hela också. Blodsockret verkar också ah betydelse, om jag är hungrig så är det ett helt annat ljud än om jag precis ätit då det verkar lugna ner sig. Så kanske har det grund, att vissa av oss äter och dricker för den delen, för att självmedicinera, för att få sig själv att gå ner i varv och bli lugnare.

Kommentarer
Postat av: mingla

får jag fråga dig en sak?

2008-05-08 @ 13:31:37
URL: http://heymingla.blogg.se
Postat av: Olli

Nej, det surrar dagligen på mig med! Och ibland gör det mig galen, hehe!
Ha en super bra dag & en toppen helg!

2008-05-08 @ 13:41:02
URL: http://www.oliviaandreea.blogg.se
Postat av: AdhdAs

Fråga på bara.

2008-05-14 @ 10:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0