Cancer

Min mamma har cancer.

Hon har någon slags hud cancer som jag ännu inte fått mer information om, och dessutom har jag också hört att den här formen av cancer är ärftlig. Kul, jag vet att jag har chansen att ha ärvt genen d.v.s. har ärvt benägenheten att troligen få denna slags cancer. Nu har mamma fått remiss och har tid hos onkologen imorgon.

Åtminstone i detta fall snabbt jobbat av sjukvården, bara två veckor efter att provbiten skickades till histologen och svar om cancern kom tillbaka fick hon tid. Skall detta vara ett gott tecken, att de tar saken allvarligt eller är det bara för att det är bråttom med det hela för att hinna göra något åt saken? Redan ordet CANCER gör så att man hoppar högt.

Och att ens mamma har gör att man börjar fundera, inte bara på hennes död men i detta fall också på sin egen dödlighet, och sin dotters som lika gärna som jag själv kan ha ärvt genen ifråga…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0