Inga helger i år

Publicerat den 23 mars 2008 ifrån början.
----------------------------------

Jag har fortfarande problem med att få in mina inlägg i bloggen på nätet, har funderat på att skaffa mig någon annan leverantör för bloggen än den samma som jag har hemsidan hos. Jag är tvungen att försöka gång på gång tills det funkar och bloggen blir postad. Är det någon som har bra förslag på blogg som funkar bra?

Hur kan det vara så att väderleken kan påverka ens humör så pass mycket som den gör?

De dagar då regnet står i backen och det är mörk och kallt är det som om man inte får något gjort och de dagar som solen kommer fram och skiner så mår man bara bra. En solig sommar mår jag mycket bättre än en lika varm men regnig sommar. Dimma och fukt drar livsmusten ur en, man vill bara krypa ner någonstans där det är mjukt och varmt.

Då jag först började fatta att jag led av en depression, en sak som jag för övrigt inte blev medveten om förrän jag fick den diagnosen började jag surfa runt och söka på saker. Jag fick en ganska så omfattande lista på saker som gjorde att humöret blev bättre och där ibland var solsken. Solljus ökar faktiskt halten av epinephrin, dvs. samma sak som på svenska är dopamin och det gör att humöret blir bättre. Samma sak gör bla grönt te. Nu har det varit underbart vackert väder, men lite för kallt för mig att vilja gå ut.

Hur som helst, det var inte förrän sent på långfredagen som jag kom ihåg att jag inte hade tagit upp påskdekorationerna ifrån källarförrådet som jag alltid annars brukar göra på Palmsöndagen dvs söndagen innan påsk så att påsken blir lite längre, lite mer som julen än bara över helgen som den egentligen bara är. Inget påskris hade jag kommit ihåg att ta in för två veckor sedan, inget påskgräs var sått då heller, inga påskägg att dekorera det påskriset jag aldrig tog in, inga chokladägg eller påskkärringar strödda som färgglada klickar runt om i lägenheten. Ingenting!

Och eftersom det är ganska så skralt i kassan har jag inte ens kunnat planera påskmat såsom i vanliga fall så förmodligen är det därför som jag på något sätt inte alls registrerade att det är påsk nu. Det blev likadant med julen, fastän av en helt annan anledning, dottern bestämde sig plötsligt för att åka till sin pappa över julen, fastän enligt avtal överens kommet var att hon skulle dit mellan jul och nyår, som var hennes eget förslag ifrån början. Så vi firade ingen jul, eftersom det var bara min sambo och jag hemma. Vi handlade ingen julmat, bara allt gott till halva priset eftersom det var kort datum och oxfilé mm som inte riktigt är vad folk köper till jul. Och nu när det blev som det blivit med påsken dessutom så funderar vi på om vi skulle avskaffa alla helger det här året.

Såsom det ser ut just nu så blir det ingen midsommar i år heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0